Optimizacija za iskalnike

Optimizacija spletnih strani je pomembna oblika pridobivanja večje publike na svojo spletno stran. Dejstvo je, da vsaka spletna stran, ki želi imeti aktivene stranke, mora imeti tudi aktivno optimizacijo. Optimizacija za iskalnike pa se izvaja na več načinov, zato smo vam pripravili ta članek, ki vam bo pomagal pri grajenju SEO za vašo spletno stran.

Optimizacija za iskalnike se deli na dve vrsti: onsite in offsite optimizacija. Obe vrsti bomo razložili ter prikazali na primerih v spodnjih poglavjih. Razumeti moramo, da tukaj gradimo dve različni SEO taktiki, ki se med seboj prepletata in sta si lahko zelo podobni. Potrebujemo obe, če želimo doseči svoje cilje.

Onsite optimizacija za iskalnike

Onsite SEO je optimizacija za iskalnike, ki deluje direktno na spletni strani, ki jo želimo dvigniti med spletnimi rezultati. Spletno stran onsite optimiziramo tako, da ob gradnji same spletne strani upoštevamo set pravil, ki jih bodo iskalniki preverjali, da se odločijo kam lahko našo spletno stran uvrstijo. Da pa s to optimizacijo lahko začnemo, pa najprej potrebujemo zadan cilj oziroma določeno ključno besedo.

Določanje pravilne ključne besede

Ključna beseda je besedna zveza, na katero bo določena spletna stran ciljala. Ključne besede ljudje vpišejo v spletne iskalnike, da jim ti vrnejo spletne strani, ki na to ključno besedo ciljajo. Ob določanju ključne besede, na katero bo naša spletna stran ciljala moramo biti pozorni na več spremenljivk.

Ključna beseda, na katero bo ciljala naša spletna stran mora biti tematsko povezana s vsebino naše spletne strani. Nato moramo preveriti, katere ključne besede so pravilne vrste za našo spletno stran. Obstajata namreč dve vrsti ključnih besed: generične in long-tail ključne besede.

Generične ključne besede so besede, ki imajo večji iskalni volumen, višjo težavnost in bolj raznolike iskalne namene. Long-tail ključne besede so besede, ki imajo manjši iskalni volumen, nižjo težavnost ter bolj specifične iskalne namene.

Za iskanje ključnih besed pogosto uporabljamo spletna orodja, kot so ubersuggest.com. Ta spletna stran je namenjena za prikazovanje podrobnih statistik za ključne besede in vam s tem olajšalo pregledovanje potencialnih ključnih besed.

Primer uporabe SEO orodja ubersuggest lahko vidite na spodnji sliki, kjer smo ga uporabili za ključno besedo ensure plus. Kot vidite nam ubersuggest prikaže ogromno različnih statistik, ki nam boodo pomagale pri optimiziranju spletne strani na to ključno besedo. Orodje nam tudi prikaže vodilne spletne strani na vpisani ključni besedi, kar je v primeru ensure plus Lekarna-Soča.si.

optimizacija za iskalnike

Onsite pravila

Poznamo veliko pravil, ki bi jih naj upoštevali ob kreiranju spletne strani. Za optimizacijo spletnih strani moramo upoštevati naslednja osnovna SEO pravila:

  • Kadar najdemo ključno besedo za svojo spletno stran, jo moramo vključevati v vsebini svoje spletne strani. Ključno besedo moramo vključiti v besedilo, v naslove ter podnaslove spletne strani, v naslove slik ter kjerkoli drugje, kjer lahko.
  • Seveda mora na spletni strani sploh biti dovolj vsebine. V spletno stran moramo vključiti vsaj 300 besed teksta, nekaj sslik, ki tekst prikazujejo ter kakšen video posnetek. Višja kot je težavnost ključne besede na katero pišemo, več vsebine moramo vključiti v spletno stran.
  • V spletno stran moramo za pravilno optimizacijo vključevati tudi povezave. Te povezave morajo biti notranje in zunanje, ker pomeni, da vodijo do različnih podstrani ali tujih spletnih strani. Če bodo te povezave vodile do spletnih strani, ki so tematsko povezane s našo spletno stranjo, bodo imele večji učinek na uvrščenost naše spletne strani.

Spletna stran SEO-Praktik.si optimizacija spletnih strani je spletna stran, ki se ukvarja z informiranjem o SEO. Spletna stran vključuje ogromno informacij in pravil, ki so podobne zgornjim ter jih razlaga še podrobnejše. Močno vam priporočamo obisk spletne strani SEO-Praktik.si, če vas zanima optimizacija spletnih strani.

Offsite optimizacija za iskalnike

Offsite optimizacija je SEO, ki deluje zunaj spletne strani, ki jo želimo dvigniti med uvrstitvami na spletnih iskalnikih. Ta optimizacija za iskalnike deluje na konceptu povezav. Povezave so, kot smo že prej omenili nujne za SEO, te povezave pa bomo gradili iz tujih spletnih strani.

Vrste povezav na primeru fantovščina

Povezave, ki jih gradimo z namenom offsite optimizacije se imenujejo backlinki. Te backlinke delimo na tri vrste glede na vpliv, ki ga imajo na spletno stran:

  • Lahki backlinki – Ti backlinki so povezave, ki jih najdemo v privatnih pogovorih ali na elektronski pošti. Imajo najmanjši vpliv na uvrstitev spletne strani.
  • Srednji backlinki – So povezave, ki imajo večji vpliv na uvrstitev spletne strani kot lahke povezave, ampak še vedno na stran ne vplivajo močno. Te povezave najdemo v različnih forumih, komentarjih objav in videjev.
  • Močni backlinki – Te povezave imajo največji vpliv na spletno stran. Te povezave gradimo na spletnih člankih, katerih glavni namen je največkrat offsite SEO.

Spletna stran Paintball-Ljubljana.si fantovščina ima zelo dobro zgrajeno offsite optimizacijo. Spletna stran ima celo zgrajen facebook račun preko katerega gradijo srednje ter lahke backlinke. Ta način offsite SEO je zelo efektiven in ga uporablja ogromno velikih podjetij.

optimizacija za iskalnike

Offsite pravila

V offsite SEO poznamo dve osnovni pravili, to sta link velocity in link diversity.

Link velocity je pravilo, ki govori o tem, da moramo backlinke graditi enakomerno skozi čas. Večina spletnih iskalnikov je namreč zgrajena tako, da zazna, kadar so backlinki zgrajeni neenakomerno. Kadar zaznajo takšno anomalijo ignorirajo backlinke, ki so zgrajeni neskladno s ostalimi.

Link diversity je pravilo, ki govori, da moramo vse vrste povezav graditi enakomerno glede na drug drugo. Enako kot pri link velocity bo večina spletnih iskalnikov zaznalo in ignoriralo neskladne povezave.

Spletna stran, ki najbolj vidno upošteva ti dve offsite SEO pravili je spletna stran SvetMagnetov.com magnetni trak. Ta prodajna spletna stran ima zelo dobro urejeno optimizacijo, kar lahko že vidimo na onsite SEO. Spletna stran je tudi zelo dobro zgrajena za uporabnike, ki lahko na enostaven način navigirajo po spletni strani SvetMagnetov.com.

Na video posnetku Damien Arthur-ja lahko vidimo še njegov pristop k offsite SEO. Optimiziranje prikaže na zelo zanimiv način, in vam priporočamo, da si ga ogledate tudi sami.

Njegove ideje pa so najboljše prikazane na spletni strani Pohištvo123.si jedilne mize. Spletna stran ima zelo dobro optimizacijo in upošteva skoraj vsako točko, ki jo v zgornjem videju opiše Damien Arthur.