Kaj je Google oglaševanje & zakaj ga uporabiti

Google oglaševanje oz. Google Ads je platforma, ki jo uporabljajo podjetja za objavljanje oglasov na Google iskalniku in na drugih spletnih mestih, ki uporabljajo storitve Google oglaševanja.

Oglaševanje na Googlu omogoča več različnih možnosti. Svojo spletno stran lahko oglašujete v t.i. Googlovem iskalnem omrežju (Google Search), med prikazi spletnih strani v Google zemljevidih, vaše spletne vsebine na YouTube-u, s pomočjo display oglasov (to so oglasi v obliki slikovnih bannerjev na spletnih straneh, ki omogočajo prikaze bannerjev), s pomočjo remarketinga, v elektronski pošti gmail in drugo.

Z oglasi na Googlu lahko ciljate na točno določene skupine uporabnikov glede na lokacijo, interese, ki jih imajo uporabniki Googla in druge dejavnike.

Plačevanje oglasov na Googlu je odvisno od števila klikov, ki jih pritegnejo oglasi od uporabnikov Googla in na splošno iz spletnih strani. Lahko pa je cena oglaševanja na Googlu, odvisna tudi od števila prikazov posameznega oglasa.

Google oglaševanje omogoča podjetjem, da dosežejo širšo publiko in privabijo potencialne stranke ter spada med nekatere izmed najbolj popularnih spletnih storitev za uspeh v spletni prodaji.

Zakaj se odločiti za Google oglaševanje

Podjetja se lahko odločijo za Google oglaševanje zaradi več razlogov.

Eden glavnih razlogov je, da lahko ciljajo oglase na določene skupine uporabnikov glede na njihove interese in lokacijo, kar lahko poveča učinkovitost oglasov.

Poglejte spodnjo sliko:

Na tej sliki je prikazano ciljano oglaševanje na Googlu. Ponudnik pohištva, spletna stran POHISTVO.SI je pri Googlu zakupila ključno besedo “vgradne omare”. Ko uporabniki Googla vtipkajo v iskalnik ključno besedno zvezo “vgradne omare”, se na vrhu iskalnika pojavi oglas spletne strani Pohistvo.si s ponudbo vgradnih omar.

Drugi razlog je, da lahko merijo učinkovitost oglasov in sprotno prilagajajo oglaševalske kampanje, da bi dosegle želene rezultate.

google oglaševanje učinkovitost
Prikaz merjenja učinkovitost oglasov s številom klikov, merjenjem stroškov za oglaševanje in proračunom, vezanim na oglaševalske kampanje na Googlu.

Tretji razlog je, da lahko Google oglaševanje pomaga podjetjem, da dosežejo širšo publiko in večji obisk ter privabijo potencialne stranke.

Slika prikazuje večji obisk spletne strani zaradi oglaševanja na Googlu (vir slike: Faceook ads vs. Google Ads, Wordstream).

Kdaj se odločiti za Google oglaševanje

Podjetja se lahko odločijo za Google oglaševanje v različnih trenutkih.

Če na primer želijo povečati prepoznavnost svojega podjetja ali izdelka, lahko začnejo z oglaševanjem, da bi privabili več obiskovalcev na svojo spletno stran.

Za razliko od ostalih načinov oglaševanja, je prepoznavnost podjetja (t.i. branding) ali izdelka zaradi Google oglaševanja, enostavno izmeriti.

Bolj kot narašča število vtipkanj vaše blagovne znamke v iskalnik, skozi mesece, bolj ste lahko prepričani, da izvajate učinkovit branding na Googlu. Iskalni volumen svoje blagovne znamke na Googlu izmerite z različnimi SEO orodji za raziskovanje ključnih besed.

Poglejte spodaj primere iskalnih volumnov ključnih besed povezanih z znano slovensko trgovino Merkur:

branding na googlu

Drugi razlog za začetek z oglaševanjem je, če želijo povečati prodajo izdelkov ali storitev.

Oglaševanje lahko pomaga privabiti potencialne stranke, ki so že zainteresirane za določen izdelek ali storitev, in jih spodbuditi k nakupu. Uporabniki Googla se pri svoji uporabi iskalnika, vsak zase, posebej nahajajo v različnih fazah t.i. prodajnega lijaka.

Nekateri uporabniki Googla se o posameznih izdelkih in storitvah šele zanimajo. Nekateri o njih “samo še” sanjajo. Drugi so morda že v fazi primerjanja ponudnikov. Tretji se že odločajo za nakup.

Google oglaševanje omogoča, da z različnimi spletnimi vsebinami targetirate na uporabnike iskalnika, ki se nahajajo v različnih fazah prodajnega lijaka.

NAMIG IZ PRAKSE: Oglaševanje na Googlu VAM NE BO pomagalo pri doseganju višjih uvrstitev vaših spletnih strani na Googlu med organskimi prikazi (SEO). Google oglaševanje ni namenjeno SEO optimizaciji. Za visoke uvrstitve vaših spletnih strani na Googlu med brezplačnimi, t.i. organsko prikazanimi spletnimi stranmi, izvajate SEO, za visoke uvrstitve prikazov vaših plačanih oglasov, izvajate kakovostne Google Ads kampanje!

Koliko investirati v Google oglaševanje

Koliko naj podjetja investirajo v Google oglaševanje, je odvisno od več dejavnikov:

  • velikost podjetja,
  • cilji oglaševalske kampanje in
  • konkurenca na trgu.

V splošnem je priporočljivo začeti z manjšo investicijo (npr. do 50€ na mesec) in postopoma povečevati proračun, ko se oglaševalska kampanja izboljšuje in dosega želene rezultate.

Podjetja lahko začnejo z oglaševanjem že z manj kot 100 evrov na mesec, vendar lahko strošek za oglaševanje hitro naraste, če je oglaševalska kampanja, uspešna. V primeru uspešnosti oglaševalskih kampanj je priporočljivo investicijo v Google oglaševanje celo povečevati.

V primeru neuspešnosti oglaševalske kampanje je priporočljivo ustaviti kampanjo takoj, optimizirati njeno izvedbo ter jo lansirati ponovno, ko je ta zastavljena bolj natančno. Največ napak iz naslova neuspešno izvedenih oglaševalskih kampanj izhaja iz izbora preširokih in nenatančnih ključnih besed, izbora ključnih besed, za katerimi se ne skriva dovolj močan nakupni naboj (t.i. buy intent) ter neustrezno zastavljene kampanje iz vidika oglaševanih vsebin ter oglasov, ki vabijo uporabnike Googla, k ogledu teh vsebin.

V kolikor ste začetnik pri izvajanju Googlovoh oglaševalskih kampanj, je priporočljivo, da se raje posvetujete s strokovnjakom za Google oglaševanje, da bi izbrali optimalen proračun za vaše potrebe in cilje.

Ali izvajati google oglaševanje sam ali preko agencije za Google Ads

Podjetja lahko izberejo med izvajanjem Google oglaševanja samostojno pot ali pa se lotijo oglaševanja prek agencije za Google Ads.

Izvajanje oglaševanja samostojno sicer predstavlja manjše stroške, vendar zahteva več časa (predvsem pri začetnikih) in truda s strani podjetja.

Agencija za Google Ads pa lahko ponudi strokovno znanje in izkušnje, s čimer lahko pripomore k učinkovitejšemu in uspešnejšemu oglaševanju.

Odločitev med samostojnim izvajanjem in agencijo je odvisna od potreb in ciljev podjetja. V nekaterih primerih je lahko uporaba agencije za Google Ads cenejša in učinkovitejša od samostojnega izvajanja.

Več: In-House Marketing vs. Agency Marketing (angl.)

Najpogostejših 5 vprašanj v zvezi z Google oglaševanjem

Spodaj so podani odgovori še na 5 najpogostejših vprašanj v zvezi z oglaševanjem na Googlu

Kako učinkovito je Google oglaševanje

Google oglaševanje je zelo učinkovito. A ne v vseh primerih. Če ste začetnik in še nikoli niste oglaševali na Googlu, boste težko pričakovali, da bo vaša, samostojno postavljena oglaševalska kampanja, kar takoj uspešna. Da pa je vseeno Google oglaševanje zelo učinkovito, dokazujejo velika podjetja in digitalne agencije, ki vlagajo v Googlove oglase znatno več kot v ostale oblike spletnega oglaševanja.

Kako se prijaviti za Google oglaševanje

Prijava za izvedbo oglaševalskih kampanj na Googlu je enostavna. V Google Ads se prijavite ali registrirate s svojim račun in že lahko začnete s pripravo oglaševalskih kampanj. Prijava tukaj.

Kako ciljati oglase v Google oglaševanju

Ciljanje v Googlu lahko določite glede na interese ciljne skupine, lokacijo ciljne skupine in drugo.

Za ciljanje na ciljno publiko, ki pretežno šele zbira informacije na Googlu, izberite med ključnimi besedami tiste ključne besede, za katerimi se “skriva” informativni namen. (npr. kako deluje toplotna črpalka,…..).

Za oglaševanje produktov in storitev končnim kupcem izberite med zakupljenimi ključnimi besedami takšne, za katerimi se skriva nakupni namen (npr. poceni radiatorji, ugodna sedežna garnitura,…).

Za ciljanje glede na lokacijo zakupite ključne besede, ki vsebujejo tudi kraj (npr. poceni omare maribor,….)

Kako meriti učinkovitost oglasov v Google oglaševanju

Merjenje učinkovitosti oglaševanja na Googlu poteka s pomočjo nastavitev konverzij oglasov. V Google Ads managerju določite cilje svojih oglaševalskih kampanj. Cilji oglaševalskih kampanj so lahko različni: več prodaje, več obiska na strani, več ostalih konverzij, več klicev na telefon, več downloadov aplikacij in brošur.

Posamezna oglaševalska kampanja lahko ima nastavljenih več ciljev (2).

Kako optimizirati oglase v Google oglaševanju za najboljše rezultate

Google oglase je potrebno optimizirati zato, ker je strošek oglaševanja podvržen kakovosti oglasov. Manj kakovostni oglasi predstavljajo dražje oglaševanje in slabši izplen, bolj kakovostni oglasi (t.i. quality score oglasov) pomenijo manjše stroške in večji izplen oglaševanja.

Z optimizacijo oglasov se trudite doseči kakovost oglasov 10/10.

Oglase optimizirate tako, da izboljšate naslove oglasov in njihove meta opise. In sicer na način, da so SEO ustrezno spisani, unikatni v odnosu do konkurenčnih oglasov ter sinhronizirani s vsebino na katero pristanejo tisti, ki na vaše oglase tudi klikajo.

Preberite še:

Viri: 

Uporaben video o tem kaj je Google Ads oglaševanje in kako deluje (angl.):

Viri:

1 – Facebook Ads vs. Google Ads: Which Should You Be Using?
2 – Google Ads Campaign. Start With Setting Up a Goal