Najbolj popularne spletne storitve [za uspeh v spletni prodaji]

Glede na to, da tako hitro kot se razvija internet sam, se razvijajo tudi spletne storitve, ki jih najrazličnejše digitalne in marketinške spletne agencije, ponujajo na trgu, podjetjem, smo spodaj pripravili hiter pregled spletnih storitev, ki so trenutno na trgu, najbolj popularne – tako iz vidika pogostosti uporabe različnih podjetij, kakor tudi iz vidika učinkovitosti posameznih spletnih storitev ter tudi ustreznosti uporabe storitev glede na panogo v kateri se posamezno podjetje pozicionira na spletnem trgu.

NAMIG: Za podjetja, ki se šele informirate za podjetništvo na spletu ter spletne storitve pri tem šele raziskujete in preiskujete katere bi utegnile biti najbolj primerne za vašo podjetniško pot na internetu, priporočamo povezavi do aktualnih nasvetov za spletni marketing, v katerem so redno objavljani uporabni nasveti za podjetnike, ki jih zanima bodisi vsebinski marketing, optimizacija spletnih strani, digitalni marketing v celoti, prodaja na Amazonu, ipd….

spletne storitve

Spletne storitve glede na popularnost uporabe

Glede na popularnost uporabe posameznih spletnih storitev, so spodaj po vrsti, od najbolj popularne do najmanj uporabljane, predstavljene naslednje spletne storitve:

Spletne storitve izdelave spletnih strani in trgovin

Zanimanje za izdelavo bodisi spletne strani, bodisi spletne trgovine, je še vedno, kljub poplavi izjemnega števila na novo izdelanih spletnih strani in online trgovin, v porastu, trend zanimanj za izdelane nove trgovine in strani, pa iz leta v leto samo še narašča, saj vedno več podjetnikov in posameznikov, ugotavlja, da brez resnega nastopa na spletu, podjetje izgublja svoj pomemben tržni potencial – še posebej v obdobjih, ko se večina kupcev v prav vseh panogah, informira o izdelkih in storitvah, tudi na spletu in nikakor ne več samo na sejmih in v fizičnih poslovalnicah ter trgovinah.

V povezavi z zanimanjem za spletno storitev izdelave spletnih stranin in trgovin, precej podjentikov in posameznikov, izraža interes po samostono izdelvi spletnih strani. Če ste tudi sam eden izmed teh, ki jih zanima samostojna izdelava spletnih strani, priporočamo naš članek, na povezavi.

Ena od izjemno popularnih spletnih storitev, ki delno sodi tudi v storitev izdelave spletnih strani in trgovin je tudi prenova obstoječih internetnih trgovin in strani. Razlog se skriva v nenehnem zaostrovanju standardov spletnih strani glede izboljševanja uporabniške izkušnje na spletnih straneh, v sodobnem in modernejšem dizajnu spletnih strani in seveda zadostitvi tehničnih standardov novih spletnih strani (npr. struktura spletne strani, tehnična optimizacija in hitrost nalaganja spletne trgovine, pripravljenost online trgovin za prikaze na mobilnih napravah, itd…). Primer, pred kratkim, tako tehnično, strukturuno, kot tudi iz vidika uporabniške izkušnje, prenovljene spletne trgovine, poglejte v trgovini Pohištvo123.si, kjer se ponujajo ugodne in poceni klubske mizice.

spletna storitev prenova spletne trgovine

Spletne storitve plačljivega oglaševanja na Googlu

Spletna storitev plačljivega oglaševanja na Googlu (t.i. zakup ključnih besed preko katerih se internetne strani naročnikov, znajdejo na prvi strani Googla, kjer je tudi največ obiskovalcev), sodi v sam vrh popularnosti speltnih storitev, saj je Google (skupaj s svojimi ostalimi produkti) zdaleč najbolj uporabljana spletna platforma, ki priteguje zdaleč največ spletne publike.

Storitev Google Ads uporablja zelo dosti podjetij, predvsem, ko želijo lansirati nov produkt, sprožiti kakšno prodajno akcijo ali, ko želijo podjetja s spletnimi trgovinami testirati konverzije svojih trgovin.

Google Ads (če ga obvladamo) sodi tudi med ene bolj učinkovitih spletnih storitev (več o tem v nadaljevanju, v drugem poglavju).

Plačljivo oglaševanje na družabnih omrežjih

Družabna omreža so druga anjbolj uporabljana “zmes” spletnih platform, kjer se zadržuje ogromno spletne publike, zato je spletna storitev oglaševanja in upravljanja družabnih omrežij, na drugem mestu popularnosti.

Med vsemi družabnimi omrežji, je spletna storitev nastopa na Facebooku in Instagramu v ospredju, sicer pa med ostale popularne oglaševalske metode na družabnih omrežjih, sodi tudi oglaševanje na LinkedIn kanalu, v zadnjem času pa tudi na omrežjih SnapChat, Pinterest, TikTok in drugje.

Krasen primer učinkovite rabe spletne storitve upravljanja in oglaševanja na Instagramu je npr. slovensko podjetje Sanjski-Sopek.si, ki svojo spletno cvetličarno in trgovino odlično in učinkovito promovira. Njihovo cvetje, predvsem rezano cvetje in nasveti o tem kako podaljšati življensko dobo šopka, so na Instagramu ene od najbolj učinkovitih kampanj, ki so zaloge cvetličarne Sanjski-Šopek, v mesecu marcu, v celoti izraznile.

spletna storitev oglaševanje instagram

Plačljivo oglaševanje na YouTubu

YouTube, katerega lastnik je Google, je najbolj uporabljana spletna video platforma na svetu, zato je spletna storitev plačljivega oglaševanja video vsebin na YouTubu, prav tako med izjemno popularnimi in v nenehnem porastu.

Plačljivo oglaševanj na YoTubu je izjemno popularno predvsem kot spletna storitev za oglaševanje video informativnih in zabavnih vsebin.

Spletne storitve Email marketinga

Spletne storitve email marketinga sodijo med popularne spletne metode zato, ker močno prispevajo k tesnejšemu povezovanju spletih ciljnih javnosti in podjetij, hkrati pa je email marketing tudi popularen za negovanje že obstoječih strank in kupcev.

Popularnost email marketinga narašča, je pa za njegovo učinkovitost, tako kot za vse ostale storitve spletnega marketinga, potrebno precej znanja in testiranj, da se dosegajo dobro open rate in click thorug rate, rezultati.

Optimizacija spletnih strani (SEO)

SEO optimizacija spletnih strani ostaja na vrhu popularnosti spletnih storitev predvsem zato, ker zanjo gre predvsem čas, ne pa denar – zato je popularna predvsem pri tistih podjetnikih, ki želijo optimizacijo spletnih strani “pospraviti pod svojo streho”.

SEO optimizacija spletnih strani je popularna tudi zato, ker naravni prikazi spletnih strani, ki se nahajajo na prvi strani Googla, dosegajo višje CTR-je kot plačljivi Google Ads oglasi, seveda pa nikjer ne piše, da podjetja ne smejo hkrati uporabljati Google Ads in optimizacijo spletnih strani.

Glede na to, da SEO optimizacija ne zahteva denarja, pač pa čas, je tudi razumljivo, da se večina freelancerjev in ostalih, želi samostojno izobraziti za kakovostno izvajanje optimizacije svojih spletnih strani. Nasvete in ideje kako se naučiti kaj je SEO in kako SEO uporabljati v praksi, smo objavili v članku, na povezavi.

NAMIG: Dokaz, da zanimanje in interes za posamezne spletne storitve, nenehno narašča, je tudi povečano zanimanje za izobraževanje v digitalnem marketingu. Za številne digitalne storitve tako nastajajo najrazličnejše oblike izobraževanj (od tečajev, delavnic, seminarjev in predavanj, do online tečajev, mentorstev, ipd…). Izobraževanja za digitalni marketing so danes ne samo več skupinska, temveč tudi individualna.

Spletna optimizacija kot način spletne storitve se med digitalnimi agencijami sicer ponuja v različnih oblikah (onsite SEO in offsite SEO optimizacija, tehnično optimiziranje spletnih strani, itd…), za vse forme Google SEO optimizacije pa je značilno, da spletne strani, za izvajanje optimizacije, potrebujejo ogromno spletnih vsebin.

Zato se SEO optimizacija nemalokrat enači tudi s storitvijo ustvarjanja spletnih vsebin oz. vsebinskim marketingom.

Lep primer učinkovite rabe vsebinskega marketinga ter upoštevanja SEO optimizacijskih pravil je, v Sloveniji, portal Varčevanje.energije.si, ki ustvarja najrazličnejše spletne vsebine na temo prihrankov energije, npr. vsebine o talnem gretju, ipd…

Njihova vsebina, na povezavi Aktivno talno ogrevanje, ki naredi topla tla v že 10 minutah, je krasen primer upoštevanja seo pravil in pravil ustvarjanja uporabnih spletnih vsebin:

Spletne storitve glede na učinkovitost

Glede učinkovitosti posameznih spletnih storitev, obstoji na internetu toliko teorij in zagovornikov, koliko je ponudnikov posameznih storitev. Precej razumljivo je, da vsak ponudnik posamezne spletne storitve “svojega konja hvali”, ponudniki, ki pa ponujajo več spletnih storitev, hkrati, pa največkrat “hvalijo” tistega konja, od katerega tudi največ zaslužijo.

Zato je na učinkovitost posameznih spletnih storitev potrebno gledati skozi oči vsakega podjetja posebej (panogo, vrsto produkta, ciljno publiko, želene oglaševalske časovne in finančne cilje, itd…).

Če je neka spletna storitev učinkovita za x podjetje v nekem obdobju, to ne pomeni nujno, da bo ta ista spletna storitev, učinkovita za y podjetje v y obdobju (četudi y podjetje prodaja panožno gledano, podobne produkte, kot podjetje x).

Hkrati je učinkovitost posameznih spletnih storitev močno odvisna tudi od tega kdo in kako izkušena digitalna ali spletno marketinška agencija, upravlja s posameznimi spletnimi kampanjami (pri čemer pozor na to, da nemalo agencij za svoje spletne storitve poišče zunanje strokovnjake in eksperte za oglaševanje oz. spletne aktivnosti na posameznem spletnem kanalu).

Z veseljem bi vam tukaj napisali katere spletne storitve so iz marketinškega in prodajnega vidika, najučinkovitejše, a žal na to, ni enoznačnega odgovora, saj do učinkovitih spletnih storitev, za posamezno podjetje, pridemo skozi čas in testiranja oglaševanj na različnih internetnih kanalih.

NAMIG: Z namenom, da so spletne strani in spletne trgovine, čim bolj učinkovite, vse bolj, pri vse večjem številu lastnikov internetnih trgovin in strani, vstopa spletna storitev, ki zagotavlja izboljševanje konverzije spletnih strani. Nasveti za izboljševanje učinkovitosti spletnih trgovin in ostaloh internet strani, so objavljani, na povezavi.

Spletne storitve glede na panogo podjetja in ustreznost posamezne storitve za določene panoge

Če ne moremo biti povsem konkretni pri iskanju odgovora na to, katere spletne storitve so najbolj učinkovite za posamezno podjetje (poglavje zgoraj), lahko podjetjem nekoliko bolj konkretno podamo informacijo katere storitve na internetu so bolj primerne za katere panoge in katere ne.

Panoge, primerne za nastop na Googlu

Za podjetja, ki delujejo v panogah, kjer se ne opravljajo hipni nakupi, ampak je za odločitev o nakupu, potreben tehten, pogosto tudi dalj časa, zahtevan premislek (npr. finančna, bančna, zavarovalniška, investcijska, ipd…) podobna branža, je zelo primerna spletna storitev t.i. vsebinski marketing (ki obiskovalce in sledilce spletnih strani izobražuje, ozavešča in informira).

Tak primer podjetja, ki vnovčuje spletne storitve plačljivega in neplačljivega nastopa na Googlu, je npr. podjetje Kreal, ki se ukvarja s proizvodnjo otroških in zunanjih igral ter proizvodnjo fitnes opreme, sicer pa tudi ponuja storitve, kot so krajinska arhitektura in podobno. Še posebej krajinska arhitektura, ki vključuje storitve oblikovanja, projektiranja, načrtovanja in urejanja odprtih prostorov, je storitev, ki je zelo primerna za nastop na Googlu, saj je na Googlu, zanjo tudi zanimanja precej (na slovenskem Googlu okrog 260 interesentov na mesec).

storitev Google marketing

Panoge, primerne za družabna omrežja

Za podjetja, ki delujejo v panogah prodaje stihijskih in hipnih produktov, z sorazmerno nizkimi cenami ter z izdelki za široko potrošnjo, je zelo primerna spletna storitev upravljanja in oglaševanja na družabnih omrežjih (npr. kozmetika, obutev, oblačila, gospodinsji pripomočki in aparati,…).

Krasen primer podjetja oz. spletne trgovine, ki odlično vnovčuje spletne storitve oglaševanja na družabenm omrežju Facebook, je npr. spletna trgovina TakoLepo.si, ki na Facebooku oglašuje svoja glicerinska mila.

Glicerinska mila nimajo visoke cene, so naravna, rastlinska mila, kupec mil je praktično vsaka oseba, zato je Facebook več kot odličen za trženje teh mil, na njem. Zanimanje za naravna glicerinska mila pa je tudi v porastu, saj gre za sklop naravne kozmetike, katere trend zanimanja pa je v porasti tako ali tako že ves čas.

spletna storitev oglaševanje facebook

V kolikor gre za panogo, kjer je močno prisoten vizualni aspekt, je zelo priporočljiva spletna storitev, oglaševanje in nastop na Instagramu.

V kolikor podjetje deluje na področju informiranja (in je pripravljeno investirati v video spletne vsebine), se priporoča spletna storitev upravljanja YouTube kanala.

Zaključek in povzetki

Zgoraj predstavljene najbolj popularne spletne storitve, ki jih podjetja, za različne namene, uporabljajo samostojno oz. preko digitalnih in marketinških agencij, se, v odvisnosti od razpložljivosti marketinških proračunov, uporabljajo posamezno in več hkrati.

Nekatere izmed predstavljenih spletnih storitev, je smiselno uporabljati hkrati, saj so s hkratno njihovo rabo, optimalno izkoriščena marketinška sredstva (npr. Google Ads oglaševanje in SEO optimizacija), saj hkrati dobro optimizirana spletna vsebina in hkrati premišljeno sestavljena spletna kampanja, znižuje stroške oglaševanja.

Nekatere spletne storitve je smiselno uporabljati konstantno (npr. SEO optimizacijo), saj znižujejo odvisnost podjetij od ostalih spletnih, plačljivih kampanj, hkrati pa so t.i. SEO vsebine tudi odlična osnova za nadaljevanje z drugimi spletnimi storitvai (npr. promocijo na družabnih omrežjih).

Ena od manj poznanih, a vse bolj uporabljanh spletnih storitev, je tudi razvijanje in promocija specialnih aplikacij za potrebe panoge, saj podjetja vse bolj ugotavljajo, da je angažiranost obiskovalcev, potem, ko jim enkrat uspe pritegniti njihovo pozornost, naslednja točka, na poti uspešne spletne zgodbe.

Spletne aplikacije in načrtovanje smiselnega, enostavnega in preglednega prodajnega lijaka, je osnova za nadaljni uspeh podjetij na internetu. Primer izjemno premišljenega koraka vodenja spletnih obiskovalcev po poti prodajnega lijaka, poglejte na spletni strani TriglavSkladi.si, ki pomaga obiskovalcem načrtovati varčevanje. Povezava do vsebine za načrtovanje varčevanja.