Ideje, kako se naučiti kaj je SEO

Spodaj vam predstavljamo nekaj najbolj enostavnih idej, da spoznate kaj je SEO. Vsi, ki se namreč želite priučiti tega kako deluje SEO spletna optimizacija, imate namreč do znanj o optimizaciji spletnih strani, različne poti.

Tisti, ki boste vsako poglavje, podrobno predelali, boste v vsakem našli tudi primer kako je bila posamezna ideja za SEO izobraževanje, realizirana v praksi.

Na koncu tega članka, pa si lahko preberete še BONUS (seznam osnovnih SEO pravil, ki se jih držite, da bodo vaše spletne vsebine uvrščane na prvi strani Googla), če tudi se ne odločite za nobeno SEO izobraževanje.

HINT: Pred spodnjimi idejami za SEO, si preberite še KAJ je SEO (in kaj SEO NI). V članku, na povezavi, je podrobno razloženo:

  • zakaj Google ne smatra SEO za prepovedano metodo spletnega nastopa
  • kako večina interesentov za spletno optimizacijo napačno razume SEO
  • kakšen je pričakovan trend rasti zanimanj za SEO optimizacijo in kako velika je SEO industrija
  • kako deluje SEO, katera so glavna SEO pravila, kaj je onpage SEO in kaj offsite SEO optimizacija

Izobraževanja za SEO optimizacijo

Najbolj uporabljana pot, da večina ljudi spozna, kaj je SEO, so izobraževanja za spletno optimizacijo. Žal je danes, na področju spletne optimizacije, že toliko predavanj (tudi v Sloveniji), da so interesenti že skoraj malo zmedeni katero izobraževanje za SEO optimizacijo izbrati, če pa se že tudi sami odločate, da se boste udeležili SEO izobraževanja, pa poskušajte izbrati takšnega, ki bo čim bolj usmerjeno v reševanje SEO optimizacijskih rezerv na vaših spletnih straneh.

Večina SEO izobraževanj je danes usmerjenih v prikazovanje dobrih in delujočih SEO praks, a še več boste imeli od izobraževanj za SEO, če najdete manjša izobraževanja, a ta usmerjena v reševanje optimizacije vaše spletne strani.

Izjava udeleženca SEO izobraževanja – Klemen iz spletne trgovine Pohištvo123.si

Naša spletna trgovina Pohištvo123.si, se SEO izobraževanj, udeležuje redno in vsako leto, saj se iz predavanj o spletni optimizaciji, iz leta v leto, zelo hitro opazi, da se SEO optimizacija, zelo hitro spreminja in dopolnjuje.

SEO izobraževanj se udeležujemo na različne načine. Svoj čas smo v naši spletni trgovini, prakticirali učenje o spletni optimizaciji, preko domačih, slovenskih SEO izobraževanj, zdaj že lep čas, obiskujemo tudi izobraževanja o optimizaciji spletnih strani, v tujini. Odkar so v porastu izobraževanja tudi preko web konferenc, v svoj arzenal znanj o spletni optimizaciji, vključujemo tudi ta.

Primer koristnosti in uporabnosti udeležbe na različnih SEO izobraževanjih, lahko konkretno pokažemo npr. na eni izmed naših “polic” v spletni trgovini, to je “polica” na kateri ponujamo najrazličnejše počivalnike in gugalnike, za naše stranke.

Če si boste ogledali našo polico s ponudbo počivalnikov in gugalnikov, boste videli, da smo (na podlagi obiskov SEO izobraževanj), polico s poličniki in gugalniki, SEO optimizirali, posledično pa z njo, v iskalniku Google, dosegli večjo vidnost, obiskanost in tudi spletno prodajo.

Naša ponudba počivalnikov za dnevne sobe, je po obisku SEO izobraževanj, postala v prvi vrsti bistveno bolj polna (ponudbo počivalnikov in gugalnikov smo razširili na masažne počivalnike, klasične gugalnike, počivalnike s podnožniki), iz vidika SEO optimizacije ponudbe počivalnikov, pa smo tudi optimizirali opis ponudbe v trgovini, vsak opis počivalnika, posebej ter celotno trgovino tako, da so počivalniki obiskovalcem naše spletne trgovine, hitreje vidni in opazni.

Rekel bi, da je pomembno k boljši prodaji počivalnikov, na naši spletni strani, prispevala tudi optimizacija hitrosti nalaganja spletne trgovine, tako na mobilnih kot namiznih napravah.

Je pa tudi res, da so se naši počivalniki za dnevne sobe, med našimi strankami in kupci, zelo prijeli, ker smo v primerjavi s konkurenco, s počivalniki, pri nekaterih modelih, kar do 50% cenejši.

SEO delavnice

SEO delavnice, ki potekajo več dni in se jih udeleži manj interesentov za SEO, ker se na teh delavnicah, dela izključno na spletnih straneh udeležencev, so od klasičnih SEO izobraževanj, praviloma bolj učinkovite. So pa dražje, na trgu ponudnikov delavnic za SEO, pa tudi manjkrat ponujane.

Takšne SEO delavnice so tudi ponavadi bolj zaprtega tipa oz. imajo omejeno število udeležencev, njihova glavna prednost pa je ravno ta, da se udeleženci naučijo kaj je SEO, konkretno na svojih spletnih straneh.

Izjava udeleženca SEO delavnice – Abanka

Nedvomno so SEO delavnice, ki so konkretno vezane na izboljševanje optimizacije spletnih strani, udeležencev, večja dodana vrednost kot splošna SEO izobraževanja, moramo pa povedati, da pri nas pravzaprav SEO delavnica poteka ves čas, saj z našimi sodelujočimi za SEO, redno komuniciramo o spletni optimizaciji in SEO izboljšavah, odkar smo se prvič udeležili takšne SEO delavnice.

Praksa udeležbe na SEO delavnici in predvsem praksa redne komunikacije s SEO strokovnjaki, se izkazuje skozi večjo vidnost spletne strani Abanka, na iskalniku Google, pri čemer nam je, vsaj v luči SEO, pomembno, da nismo na prvi strani Googla, zgolj s ključnimi besedami, povezanimi z našo blagovno znamko (abanka), ampak tudi s ključnimi besedami, ki jih naša potencialna publika, na prvi pogled, v iskalniku Google, ne povezuje, izključno z našo blagovno znamko.

Lepo je videti, da smo (ravno zaradi aktivne udeležbe na SEO delavnicah), n aprvi strani Googla, tudi s ključnimi besedami, kot so hitri kredit, gotovinska posojila, krediti za samostojne podjetnike, stanovanjski krediti za mlade in podobno.

Bi pa vsem, ki jih zanima SEO delavnica, svetovali, da poskušajo najti za svoj organski nastop na Googlu, redno SEO svetovanje, saj se spletna optimizacija resnično hitro spreminja in za trajen uspeh je res ključno, da si z aktualnimi SEO znanji, resnično ves čas, na tekočem.

Knjige in tečaji za SEO

SEO tečaji trajajo dlje kot klasična SEO izobraževanja in delavnice. Praviloma SEO tečaji potekajo preko interneta ter trajajo cca. pol leta. Na SEO tečajih, SEO mentor oz. SEO praktik dela z mentoriranci po načelu “ena na ena”, kar pomeni, da se mentoriranci tega kaj je SEO učijo izključno na svoji strani.

HINT: Zainteresirani za SEO tečaj optimizacije, si poglejte zapis na povezavi. V njem je zelo natančno in podrobno razloženo:

  • kako poteka SEO tečaj
  • kakšen je cilj SEO tečaja
  • koliko časa traja v povprečju SEO tečaj
  • kakšna znanja prejmejo tečajniki na področju onsite SEO optimizacije
  • kakšna znanja prejmejo tečajniki na področju offsite SEO
  • kakšna je dodana vrednost SEO tečaja napram drugim oblikam izobraževanja o SEO
  • kronopis razvoja enega najbolj znanih SEO tečajev v Sloveniji (po obdobjih)

Dobri SEO tečaji so v Sloveniji redki, ker SEO agencije niso zainteresirane, predajati znanja o tem kaj je SEO, svojim strankam in naročnikom. V tujini so SEO mentorji zelo dragi, v Sloveniji pa se cena kakovostnega SEO tečaja giba okrog 250€ na mesec.

O koristnosti SEO tečajev, če želite s spletno trgovino nastopati tudi na tujih trgih – izjava Topizbor.hr

Tečaji za SEO optimizacijo, četudi v slovenščini, imajo to prednost, da lahko pridobljena SEO znanja, podjetje uporabi tudi za nastop in spletno prakso, v tujini.

V našem podjetju, smo z redno prisotnostjo na SEO tečajih, na enak način, kot v Sloveniji, več kot zadovoljivo, vzpostavili spletno prodajo npr. na hrvaškem trgu.

V Sloveniji prodajamo ovitke za telefone, na Hrvaškem so to “maskice za mobitele”. Kdor si bo pozorno ogledal našo hrvaško speltno trgovino (topizbor), bo opazil, da so naše “maske za mobitele” v trgovini, redno na prvi strani Googla, SEO tečaj pa nam je prinesel tudi to, da ponudbo v trgovini, ne samo iz ovitkov za vse najbolj poznane znamke telefonov (Huawei, LG, HTC, Apple, Samsung, Sony,…) širimo še na pametne narukvice, sate in drugo.

Da smo zadovoljni s SEO pristopom na Hrvaškem in Slovenskem trgu, verjetno dovolj pove, da smernice iz SEO tečajev, prakticiramo še na drugih trgih, kjer tudi vzpostavljamo prodajo (Madžarska, Češka,…)

Sledenje SEO strokovnjakom

SEO strokovnjaki svoje uspešne SEO prakse delijo seveda na spletu. Ena izmed možnosti, da se priučite kaj je SEO, je zato tudi, da sledite različnim SEO strokovnjakom in se spletne optimizacije, učite sami. Slabost tega pristopa je sicer, da bo trajalo dlje časa, saj boste težko, pri sledenju različnim SEO strokovnjakom, sledili po korakih, od tega kaj je treba najprej narediti za SEO in kaj je naslednji korak.

Sama SEO pravila, ki jih je potrebno upoštevati za SEO optimizacijo, sicer niso težka, a, ker začetniki pri spletni optimizaciji, večinoma ne znajo izmeriti učinkov svojega spletnega dela, se zgodi, da prehitro odnehajo.

Hkrati, se za to kaj je SEO, interesenti (prodajniki in spletni marketingaši) ponavadi začnejo zanimati, ko je spletna stran, že postavljena – kar je pogosto narobe, saj bi morala, po SEO pravilih, spletna stran biti postavljena na podlagi analize ključnih besed. Torej bi se SEO optimizacija, morala upoštevati že ob samem postavljanju spletne strani.

Matjaž Jug, direktor podjetja ETC Adriatic, uporablja sledenje SEO strokovnjakom, kot svojo redno SEO prakso – izjava

V našem podjetju smo za optimizacijo spletne strani ETC Adriatic.si, sodelovali že s celo vrsto SEO strokovnjakov. Priznati moramo pošteno, da vsak SEO strokovnjak (seveda, če res gre za strokovnjaka), doda kanček mozaika v uspešno SEO zgodbo spletne strani, drži pa obenem, da je SEO strokovnjakom, če želite s spletno stranjo redno vzdrževati uvrščenost na prvi strani Googla, treba slediti redno.

Kot direktno in učinkovito posledico sodelovanja z različnimi SEO strokovnjaki, bi predvsem ocenil, v prvi vrsti rezultate, saj je naša spletna stran ETC Adriatic, redno na prvi strani Googla, posledično pa nam to omogoča, da vedno znova, našim kupcem, podjetjem, ki se zanimajo za team building, ponujamo nove programe.

Dejavnost ponudbe team building programov je zaradi tega, pri nas razširjena na vso leto in tako lahko ponujamo programe za team building pozimi in poleti. Pozimi so npr. zelo popularni programi winter is coming, božični epic hunti in podobno, poleti pa so bolj v ospredju piknik ponudbe, več dnevna incentive potovanja, delavnice, kvizi.

Tudi s pomočjo SEO optimizacije ocenjujemo, da smo uspešno svoje team building programe, zraven Slovenije, plasirali še na trge, Hrvaške, Avstrije in Italije.

Kar se tiče sledenja SEO strokovnjakom, vedite, da ni narobe, če svoj seznam SEO strokovnjakov, redno dopolnjujete (in čistite). Nekateri SEO strokovnjaki, skozi čas, delo na spletni optimizaciji, opustijo (in niso več na tekočem z zadnjimi SEO smernicami), drugi SEO strokovnjaki opustijo svoje nasvete, ker so povabljeni k sodelovanju k večjim SEO agencijam.

Na srečo imamo že v Sloveniji precej SEO strokovnjakov, sicer pa tudi slovenski SEO strokovnjaki, na svojih spletnih straneh, objavljajo sezname SEO strokovnjakov iz tujine. En tak, zelo praktičen seznam SEO strokovnjakov iz tujine (Eric Enge, Nathan Gotch, Robbie Richards,…), boste našli na povezavi.

Urša Kunz iz Trnulja.com o sodelovanju s SEO strokovnjakom Matijo Zajškom

Naše posestvo Trnulja.com je v stik s SEO strokovnjaki, prišlo preko SEO delavnice, na kateri je bila predstavljena osnovna optimizacija spletnih strani, na Digitalni akademiji, v okviru Gospodarske zbornice Slovenije, v Ljubljani, leta 2018.

Od takrat smo s predavateljem, slovenskim SEO strokovnjakom, Matijo Zajškom, sklenili sodelovanje, na področju spletne optimizacije, naše spletne strani, sodelovanje pa se je najprej pokazalo tako, da smo v naš program, za goste posestva Trnulja, uvedli različne team building programe. Med ostalimi, imamo z Matijo tudi skupno ponudbo, team building program izobraževanja za spletni marketing, sicer pa smo sodelovanje z zunanjim SEO strokovnjakom, zastavili na dolgi rok.

Posledica sodelovanja s SEO strokovnjakom, na področju razvoja različnih team building programov, se v prvi vrsti, izkazuje v tem, da od sodelovanja naprej, na našem posestvu ponujamo:

  • športno rekreativne team buildinge
  • večdnevne team buildinge
  • team buildinge v naravi (supanje po Ljubljanici, vožnja z ladjico po Ljubljanici vožnja z električno kočijo,…)
  • zdravstvene in izobraževalne teambuildinge (o klinični somatiki, že prej omenjen team building o spletnem marketingu,…)
  • ekološke teambuildinge in tudi
  • team building po meri

BONUS: Seznam osnovnih SEO pravil

  • SEO naslov vedno začnite s ključno besedo za katero optimizirate spletno besedilo
  • ključno besedo in njene sinonime uporabite v meta opisu (čim bolj na začetku)
  • ključno besedo uporabite v naslovu vsebine in ta naslov označite z H1 oznako
  • ključno besedo uporabite v prvem odstavku teksta za spletno stran
  • ključno besedo uporabite v zadnjem odstavku teksta
  • ključno besedo ponovite še nekajkrat enakomerno po celotnem besedilu
  • slikam ne pozabite dodati alt oznake s ključno besedo
  • v besedila vpenjajte youtube videee
  • notranje povezave v SEO člankih, gradite CILJANO

HINT: 8 podrobno opisanih SEO pravil za učinkovito optimizacijo spletnih strani, od tega kako analizirati ključne besede za blog zapise, iskanja profitabilnih ključnih besed, slabosti kopiranja spletnih vsebin (tudi iz vidika SEO optimizacije), pomena rednega dodajanja novih in svežih vsebin na spletno stran, SEO ustreznega pisanja SEO naslova, SEO ustreznega pisanja meta opisa, keyword stuffing-a in pomena čim boljše hitrosti nalaganja spletne strani), najdete na povezavi.