Ključne besede za spletno stran | Vse kar morate vedeti

Ključne besede se pojavljajo vsepovsod. Z njimi lahko povzamemo večino obširnejših vsebin, pa naj bodo to vsebine iz šolskega učbenika, vašega najljubšega romana ali pa članka iz revije. 

V tem prispevku bomo raziskovali, kaj so ključne besede za spletno stran. Kako jih lahko določimo, izberemo, poiščemo in uporabimo v svoji vsebini? In kako to vpliva na naš “ranking” na Googlu. Saj je od rankinga, to je uvrstitve vaše spletne strani na Googlu, odvisno koliko obiskovalcev si bo vašo internetno stran tudi ogledalo. Višje kot uspete doseči, da se prikazuje na Googlu vaša spletna stran, več obiskovalcev si lahko obetate – saj uporabniki Googla najpogosteje klikamo na tiste spletne strani, ki so na Googlu prikazane najvišje. 

Zato so ključne besede za spletno stran osnova optimizacije spletnih strani, optimizacija spletnih strani pa je ravno postopek, ki vašim internetnim stranem pomaga, da so prikazane čim višje v iskalniku. Če vas zanima več kako se izvaja optimizacija internetnih strani, preverite podrobnosti v Vodniku za SEO optimizacijo, na povezavi.

ključne besede za spletno stran


Kaj so ključne besede za spletno stran

Poglejmo najprej kaj niso – ključne besede za spletno stran niso ključne besede, ki jih uporabimo, da povzamemo spletno vsebino.

So pa besede, ki Googlu pomagajo vsebino razvrstiti v indeks, in prispevek usmeriti k tistim, ki jih le-ta tudi zanima.

Ključne besede za spletno stran so v bistvu iskalni nizi, ki jih Googlovi uporabniki (iskalci) vpišejo v Google.

Recimo, da v Google vpišemo iskalni niz “luči za spalnico,” potem nam bo Google najprej ponudil vsebine, v katerih se pojavi ta “ključna beseda.”

Ključna beseda spletne vsebine se pojavlja … kje? | Prvafina.si – Odkup terjatev

Spletna stran Prvafina.si je na svojem področju ena najuspešnejših slovenskih spletnih strani. Pogledali smo si uporabo ključne besede v njihovem prispevku Odkup terjatev ~ prodaja terjatev.

Glejte spodnjo sliko.

odkup terjatev - ključne besede za spletno stran

3-je dejavniki na katere paziti pri izbiri ključnih besed

Ko izbirate ključne besede za spletno stran, je pomembno, da pazite na 3 elemente, ki bi to izbiro lahko “ukrivili.” To so:

  • ustreznost besede
  • ugled strani
  • iskalni volumen

Ustreznost ključne besede imenujemo povezavo med besedo samo in vsebino v kateri se beseda pojavi. Če je ključna beseda direktno povezana s vsebino, je ustrezna – če ne, ni.

Tukaj pride v upoštev tudi iskalni namen. To je namen, s katerim je iskalec besedo vpisal v Google. Morda išče informacijo, navodilo za pot, ali pa želi nekaj kupiti. Ena ključna beseda ima lahko več iskalnih namenov, toda vedno je eden, ki prevladuje.

Če v vsebini uporabite ključno besedo, ki ima informativni namen, vi pa se skušate uvrstiti s spletno trgovino (ki želi nekaj prodati) se ne boste znašli prav visoko na Googlovi lestvici. V tem primeru namreč niste relevantni iskalcem.

Ustreznost ključne besede na Magus.si – Artritis

V prispevku Artritis na spletni strani Magus.si so dolično demonstrirali ustreznost ključne besede za spletno stran. Poglejte si, kako je ključna beseda – Artritis – direktno povezana s vsebino. 

Najbolje boste to razumeli, če pogledate njihovo kazalo in razumete kako so se vsebine lotili.

artritis - ključne besede za spletno stran

Ugled spletne strani je prav tako element, ki pride v upoštev pri izbiri ključne besede. Majhne in novejše spletne strani se nikoli ne morejo visoko uvrstiti z ključnimi besedami, ki so najmočnejše in imajo največ prometa.

Kako zvišati ugled spletne strani? Miniti mora nekaj časa – v tem časa pa nikar ne postopajte in ne delajte ničesar. V tem času gradite backlinke, ciljate na manjše ključne besede, se povezujete z močnejšimi spletnimi stranmi in optimizirate svojo spletno stran.

Že po nekaj tednih ali mesecih bo zaupanje Googla v vašo spletno stran opazno raslo.   

Ugled spletne strani Ebonitete.si | Bonitete prijava

Spletna stran Ebonitete.si konsistentno dosega dobre rezultate tudi zato, ker ima dober ugled. To vidimo po kakovostni optimizaciji, ki se pojavlja tudi v najmanj pomembnih prispevkih na njihovi spletni strani.  

Dobra optimizacija se tudi pojavi za vsebino Bonitete prijava.

bonitete prijava - ključne besede za spletno stran

Iskalni volumen je “promet,” ki ga iskalni niz Googlovih uporabnikov oz. ključna beseda prejme v enem mesecu. Z majhnimi odstopanji vsaki mesec, je iskalni volumen ključnih besed sicer stalen – in to lahko uporabite v korist.

Ključne besede z visokim iskalnim volumnom bodo ponudile več prometa na vaši spletni strani, a samo če se dobro uvrstite. Tu se seveda pojavi problem, saj imajo ključne besede z visokim iskalnim volumnom vedno ogromno konkurenco (vsi ciljajo na njih).

Obratno, če ciljate na ključno besedo z nizkim iskalnim volumnom in se uspete uvrstiti na prvo mesto, vaša spletna stran še vedno ne bo prejela več prometa, ker ta ključna beseda ne zanima toliko ljudi.   

Delitev ključnih besed na dve skupini (& kako to vpliva na SEO)

Glede na lastnosti, kot so obiskanost, zahtevnost, dolžina, ipd., ključne besede lahko razdelimo na dve skupini.

Ti dve skupini sta:

  • Generične (oz. High-Volume) ključne besede
  • Longtail ključne besede


Generične ključne besede

So besede, ki imajo visok iskalni volumen. Kot vemo iz prejšnjega poglavja, to pomeni, da imajo visoko konkurenco – na prvo mesto se je zato presneto težko uvrstiti.

Visok iskalni volumen imajo, ker so kratke – gradijo jih eno ali dvo besedne zveze

Da imajo veliko konkurenco pa še ne pomeni, da jih ne smemo uporabljati. Nasprotno, generične ključne besede so dobre tako za onsite, kot offsite SEO. 

Onsite SEO pomeni, da jih uporabljamo kar na naši spletni strani, offsite SEO pa v backlinkih.

Longtail ključne besede

Na slovenskem trgu se uporablja tudi ime “dolgorepe” ključne besede, in so besede, ki imajo nizek iskalni volumen. Iz tega sledi, da imajo tudi majhno konkurenco in osvojiti prvo mesto ni velik izziv.

Longtail ključne besede so dolge (od tu “dolgorepe”), navadno jih sestavlja nad 4 besede.

Ker imajo nizki iskalni volumen ni priporočljivo, da jih uporabljamo na naši glavni spletni strani v onsite SEO-tu. So pa zelo uporabne za grajenje backlinkov in višanja ugleda strani. 

Delitev besed v ti dve skupini je pomembna, saj vpliva na optimizacijo. Lastnosti obeh skupin besed se namreč razlikujejo dovolj, da optimizacija za obe skupini poteka različno.

Ko ciljamo na generične ključne besede (npr. napišemo onsite SEO članek) ne bo dovolj, da optimiziramo samo to vsebino, ampak moramo tudi zgraditi nekaj backlinkov. Izvajati moramo torej tako onsite kot offsite optimizacijo.

Longtail ključne besede še zdaleč niso tako zahtevne. Pogosto se lahko na prvo mesto uvrstimo tudi iz novih spletnih strani.

Večje spletne starni ciljajo izključno na generične ključne besede | Paintball-Ljubjana.si – Paintball

Večje spletne strani, tiste, ki so jih zgradila večja podjetja, in so na Googlu že več časa, ciljajo predvsem na generične ključne besede, saj imajo večjo možnost dobre uvrstitve.

Primer takšne spletne strani je Paintball-Ljubljana.si. V njihovem prispevku za paintball na povezavi, si lahko pogledate visoko stopnjo njihove optimizacije.

paintball - ključne besede za spletno stran

5 (brezplačnih) SEO orodij za iskanje ključnih besed  

Iskanje ključnih besed je lahko zapleteno, še posebej, če jih iščete prvič. Obstajajo pa SEO orodja, ki vam hitro lahko priskočijo na pomoč.

Tukaj je 5 SEO orodij, ki jih uporabljamo tudi sami:

  • Google Autosuggest – To je orodje, ki ga najverjetneje uporabljate će sami. Ko v Google vpisujete iskalni niz, vam bo ta ponudil ključne besede, ki so sorodne. To je odličen način, da vidite, katere podobne ključne besede so priljubljene.
  • Keyword Surfer – To orodje deluje odlično s Google Autosuggest. Omogoči vam, da vidite iskalni volumen ključne besede v rezultatih, ki jih ponudi Google Autosuggest.
  • Ubersuggest – Orodje je razvil svetovni SEO mojster Neil Patel. Ponuja tri brezplačna iskanja dnevno, in obsega informacije kot so volumen, zahtevnost (na lestvici od 1 do 100), sorodne ključne besede, ideje za vsebino, …
  • Keyword Shitter – Orodje išče samo sorodne ključne besede.
  • Detailed SEO Extension – Orodje je namenjeno analizi konkurenčnih spletnih strani. Pokaže vam podatke kot so npr. ključna beseda na katero prispevek, ki ga berete cilja in številna druga SEO pravila, ki se pojavljajo. 

To je vse kar morate vedeto o ključnih besedah za spletno stran. Sedaj pa na delo …

Preberite še: Kaj je Google oglaševanje