Spletna optimizacija | Kako poteka raziskava ključne besede za spletno stran

Raziskava ključne besede za spletno stran je lahko zapleten proces, če se je lotimo brez določenega znanja in priprave. V tem prispevku smo zato pripravili vse kar morate vedeti pred raziskavo in o raziskavi ključnih besed in kako to vpliva na uvrstitev vaše spletne strani.

Če vas zanima kako vašo stran uvrstiti višje samo s pomočjo ključnih besed za spletno stran, berite spodaj …

ključne besede za spletno stran

Kaj morate vedeti o ključnih besedah preden pričnete z iskanjem besed

Ključne besede v osnovi delimo na generične in longtail ključne besede za spletno stran. Ti dve skupini se razlikujeta po različnih lasnostih, kot so npr. dolžina besednih zvez, velikost iskalnega volumna, itd.

Spoznajmo jih bolj natančno …

Generične ključne besede so kratke ključne besede/besedne zveze. Sestavljta jih ena ali dve besedi. Večina iskalcev nas v Googlov iskalnik vpisuje krajše ključne besede, saj vemo, da nam bo ponujenih več rezultatov.

Zato imajo generične ključne besede visok iskani volume (mesečno jih išče več ljudi).

Posledično na generične ključne besede targetira tudi več piscev s svojimi vsebinami. Zato imajo te ključne besede visoko konkurenco.

Generična ključna beseda Boniteta na Ebonitete.si

Kljub večji konkurenci, se veliko podjetij in samostojnih piscev odloči za uporabo generičnih ključnih besed, saj te privabljajo tudi več bralcev. Pogosto se tudi nekoliko slabša uvrstitev (še vedno na prvi strani) bolj splača, kakor odlična na neobiskanih longtail rezultatih.

Na spodnji sliki vidite sliko spletne strani Ebonitete.si, eno od najuspešnejših slovenskih podjetij, ki v svoji vsebini cilja na ključno besedo boniteta.

ključne besede za spletno stran - boniteta

Longtail ali dolgorepe ključne besede pa so dolge besede z ozkim pomenom. Sestavlja jih nad 4 besede. Ker so dolge (in zato je tudi kombinacija redkejša), jih v Googlov iskalnik vpiše znatno manj iskalcev.

Longtail ključne besede imajo zato nizek iskalni volumen.

Posledično imajo tudi malo konkurence. Na prvo stran se je zato zelo lahko uvrstiti.

Kako izbrati ključne besede glede na vsebino

Ključne besede še lahko delimo glede na njihov namen, kar vpliva na obliko vsebine, ki jo gradite. Poznamo tri vrste namenov, ki jih ključne besede za spletno stran lahko imajo:

  • informacijski namen (najbolj razširjen na Googlu)
  • navigacijski namen (npr. pot do restavracije – tukaj je na prvem mestu vedno Google Maps)
  • buy namen (prodaja produktov, storitev, itd. – tukaj se v rezultatih prikažejo spletne trgovine)

Namen ključne besede preverite tako, da jo vpišete v Googlov iskalnik in preverite vrsto vsebine prvih nekaj strani. Če je prvi rezultat Google Maps, je namen besede nedvomno navigacijski.

Če je prvih nekaj strani spletnih trgovin, je to buy namen.

Če so strani pretežno samo namenjene podajanju nekih informacij, in ne dajejo vtisa da karkoli prodajajo, je namen informativni.

Reševanje namena s prispevkom Artritis na Magus.si

Če pogledate prispevke pod ključno besedo artritis, hitro vidite, da je namen informativni. Spletna stran Magus.si je prodajna spletna stran in se je reševanja problema lotila na izjemno zanimiv način.

Celoten prispevek z naslovom Artritis, so namenili informacijam o bolezni. Na koncu so bralcem ponudili svoj izdelek. Tako so bralcem pomudili to kar so iskali – informacije o bolezni, obenem pa ponudili rešitev z ponudbo izdelka.

ključne besede za spletno stran - artritis

Kako upoštevato gostoto ključne besede za spletno stran

Izbira ustrezne ključne besede ni dovolj za dobro uvrstitev. Ključno besedo morate znati tudi pravilno uporabiti. Tukaj pride na vrsto gostota uporabe ključne besede in mesta, kjer besedo uporabljate.

V NASLOVIH IN POGLAVJIH

Najpomembnejša je uporaba ključne besede v glavnem (H1) naslovu. Ključno besedo na katero targetirate morate vedno uporabiti v naslovu, tako ali drugače.

Najbolj bo k uvrstitvi vaše spletne strani pripomogla postavitev izbrane besede na sam začetek naslova.

Za naprednejšo optimizacijo strani, ključno besedo uporabite še v nekaj podnaslovih. Če je prispevek kratek (pod 1000 besed), je dovolj, če besedo uporabite v enem ali dveh (H2) podnaslovih.

Uporaba ključne besede Zavarovanje terjatev v naslovih na Prvafina.si

Na spodnji sliki vidite odrez prispevka Zavarovanje terjatev iz spletne strani Prvafina.si – na povezavi zavarovanje terjatev lahko dostopate do celotnega prisevka.

Če ta članek na hitro preberete, lahko vidite, da je ključna beseda uporabljena tako v H1 kot H2 naslovu.

ključne besede za spletno stran - zavarovanje terjatev

V META OPISU IN OPISIH SLIK

Pomemben del prispevka je seveda meta opis. Ta pa ne služi samo hitremu povzetku vsebine in privabljanju bralcev, ampak tudi uvrstitvi vaše spletne strani.

Da bo Google razumel, da se vaša vsebina res nanaša na ključno besedo, na katero ciljate, mora ta biti v meta opisu uporabljena vsaj enkrat.

Ključno besedo uporabite še v vseh opisih slik, ki jih objavite v svoji vsebini. To vključuje grafe, razpredelnice, slike, ki služijo preprosto kot grafične motnje in estetsko oblikovanje vsebine.

Najboljša (brezplačna) orodja za raziskavo ključnih besed

Za kvalitetno raziskavo ključnih besed sploh ne potrebujete plačljivih vtičnikov. Orodja, ki so navedena spodaj, več časa uporabljamo tudi mi.

  • Google Autosuggest (vsi, ki uporabljate Google iskalnik lahko to orodje preprosto vklopite v njegovih nastavitvah)
  • Keyword Surfer (vklopite ga lahko v Google trgovini, odlično pa deluje v kombinaciji z zgornjim orodjem)
  • Ubersuggest (stran, ki jo je zgradil eden najuspešnejših SEO blogerjev na svetu, lahko uporabljati trikrat dnevno brezplačno)
  • Keyword Shitter
  • Detailed SEO Extention (vam pokaže, če je določena spletna stran ustrezno optimizirana)

Uporaba SEO orodij za ključne besede na Varcevanje-Energije.si – Strešna okna

Spletna stran varcevanje-energije.si si za optimizacijo in za iskanje ključne besede za spletno stran pomaga z nekaterimi zgoraj naštetimi orodji. Njihovi prispevki so ena najbolj obiskanih vsebin v Sloveniji.

Na povezavi strešna okna, ki vas bo pripeljala do prispevka na sliki, lahko pogledate kako izgleda popolnoma optimizirana vsebina.

ključne besede za spletno stran - strešna okna

Več o ključnih besedah in njihovem pomenu v SEO je povedano v spodnjem videu:

Preberite še: Kaj je Google oglaševanje