Vrste povratnih povezav za offpage SEO optimizacijo spletnih strani

Pri razumevanju razlik med povratnimi povezavami, ki se gradijo z namenom, da svoje internetne strani, uvrstite na višja mesta v iskalniku Google, je priporočeno, če razumete 3 pojme: link velocity, link diversity in tipi povratnih povezav.

Povratne povezave (backlinki) glede na tip in moč posameznega backlinka

Backlinki se med seboj ločijo po tipih v odvisnosti od moči, ki jo ima posamezen backlink za spletno stran. Obstajajo:

  • lahke
  • srednje težke
  • najtežje & najbolj močne povratne povezave

Pri razmišljanju o tem kateri backlink je močnejši za SEO optimizacijo spletnih strani od drugega, se držite preprostega pravila, ki pravi, da lažje kot je zgraditi backlink, manj je močan. In obratno. Težje kot je zgraditi backlink, večjo ima vrednost (pri prodajalcih backlinkov je ta vrednost določena s ceno).

Med lahke offpage backlinke za SEO optimizacijo sodijo povratne povezave zgrajene na socialnih omrežjih, zanj vam gradnja backlinka na družabnem omrežju ne vzame ogromno časa, hkrati pa, zaradi velike poplave vedno novih objav na socialnih omrežjih, takšna objava zelo hitro “zvodeni”.

Primer lahke povratne povezave iz družabnega omrežja Facebook (za spletno stran ebonitete.si, ki ponuja preverjanje bonitetnih ocen podjetij)

Na sliki je prikazana objava s povratno povezavo, ki kaže na link https://www.ebonitete.si/bonitetna-ocena, s čimer to pomeni, da je zgrajena lahka povratna povezava iz osebnega profila na Facebooku, na spletno domeno ebonitete.si

Med srednje močne povratne povezave sodijo povratne povezave iz spletnih forumov in komentarjev na spletnih straneh drugih (npr. na drugih blogih). Za takšno povezavo si je potrebno vzeti že nekaj več časa, hkrati pa tudi ni rečeno, da bo v vsakem primeru objavljena, zato zanjo rečemo, da je srednje zahtevna (njena gradnja vzame nekaj več časa).

Primer srednje močnih povratnih povezave iz spletnega foruma (za spletno stran Magus.si, ki ponuja blazino magus (za odpravljanje bolečin v rami, itd…)

Na spodnji sliki lahko vidite primer zgrajenih več povratnih povezav iz ene objave na forumu, ki vodijo do spletne strani Magus:

Med najtežje in posledično najtežje povratne povezave sodijo t.i. kontekstualni backlinki – to so povratne povezave, ki so zgrajene na drugih spletnih straneh, znotraj uredniške zgodbe, objavljene na posamezni spletni strani. To pomeni, da ni povezava zgrajena v footerju, sidebaru, headerju ali kje drugje na spletni strani, ampak konkretno v okviru zgodbe na tisti spletni strani. Se pa najtežje povratne povezave med seboj ločijo, hkrati pa okrog njih obstaja cela vrsta različnih “teorij” katere so močnejše in katere niso.

Primer najmočnejše povratne povezave za spletno trgovino Pohištvo123.si, ki prodaja omare za čevlje

Na spodnji sliki lahko vidite primer najmočnejše, t.i. kontekstualne povratne povezave na spletni strani Karabin.si (v članku, ki sicer prav tako govori o offpage SEO optimizaciji spletnih strani), povezavo, ki kaže na ponudbo spletne trgovine Pohištvo123.si, v kateri so predstavljene najrazličnejše omare za čevlje:

cne povratne povezave omare za cevlje

Po eni izmed SEO teorij bi najmanj močne izmed sicer najmočnejših, kontekstualnih povezav, naj bile tiste povratne povezave, ki kažejo na vašo spletno stran, a sicer splošna tematika na sami spletni strani, na kateri ej zgrajen backlink, ni povezana z vašo tematiko. Takšen backlink za optimizacijo spletnih strani, bi naj bil najmanj tematsko soroden in zato tudi najmanj relevanten.

Vendar, po drugi strani, obstaja cela vrsta SEO strokovnjakov in SEO staroste, ki trdi, da je relevantnost kontekstualne povratne povezave samo mit.

Tovrstnim povezavam, ki pogosto nastajajo na spletnih straneh, ki imajo zelo mešane spletne vsebine, pravimo, da so mešane povratne povezave.

Močnejše od njih bi naj bile povratne povezave iz t.i. pravih money site strani, ki so praviloma že zgoščene v pretežni meri, okrog ene tematike, hkrati pa vsebujejo celo vrsto elementov, ki dokazujejo, da gre za “prave” spletne strani in ne zgolj spletne strani, ki so postavljene v prvi vrsti z namenom, da se iz njih gradijo backlinki.

Ti elementi so npr. vpetost v socialna omrežja, kontaktni podatki, redno objavjanje novih spletnih vsebin, tematska smislenost, grafični izgled spletne strani (vložek v grafiko), varnost spletne strani (https protocol), prijaznost spletne stranbi prikazom na mobilnih napravah, itd…

Tudi pri money site straneh obstajajo SEO teorije, ki pravijo, da se kontekstualni backlinki iz money site strani med seboj ločijo in sicer na backlinke, ki prihajajo iz spletnih money site strani v vaši tematiki in na backlinke, ki sicer prihajajo iz vaših spletnih strani, a so izven vaše tematike.

Še močnejše kontekstualne povratne povezave za SEO offpage optimizacijo spletnih strani bi naj bile povratne povezave iz t.i. vstopnih strani money site spletnih strani, saj takšna povratna povezava, praviloma na spletni strani ostane dlje časa, medtem, ko povezava znotraj neke zgodbe npr. na blogu spletne strani, ni nujno sveža in aktualna dolgo časa – saj za njo že lahko, ob novi objavi na blogu, povezava izgine v notranjost neke spletne strani.

Link velocity

Pri razumevanju gradnje offpage SEO backlinkov za potrebe SEO optimizacije spletnih strani je potrebno upoštevati tudi ustrezen link velocity, kar je izraz za dinamiko (hitrost) gradnje posameznih povratnih povezav. Povratne povezave se namreč od panoge do panoge razlikujejo tudi glede na dinamiko gradnje, saj najbrž ne gre pričakovati ogromno povratnih povezav za neko panogo, izven sezone, in obratno, gre najbrž pričakovati bolj dinamično gradnjo povratnih povezav v času, ko se bliža glavna sezona prodaje posameznih produktov. Več objav o možnostih najema npr. mobilnih hišk na morju (na socialnih omrežjih, na forumih, na drugih spletnih straneh, itd…) boste najbrž pričakovali v času pred poletnimi počitnicami, kot npr. jeseni.

Link diversity

Pri gradnji backlinkov za offpage SEO optimizacijo upoštevajte tudi link diversity – kar je izraz za razpršenost povratnih povezav, saj iskalniki ne želijo upoštevati povezav, ki so umetno ustvarjene za potrebe višjih uvrstitev spletnih strani na Google, temveč v svoj portfelj upoštevanja vrednih povratnih povezav, štejejo kvečjemu tiste, ki so pridobljene naravno. Naravno pridobljene povratne povezave pa sigurno niso takšne, ki bi bile vse istega tipa.

To pomeni, da gradite povratne povezave tudi drugačnega tipa (manj močne, najbolj močne, srednje močne), predvsem zaradi razprešnosti tipov povratnih povezav, tudi, če posamezne povratne povezave, po svoji moči naj ne bi imele nobenega vpliva na uvrstitve spletnih strani na Googlu.

Več: Kako se naučiti kaj je SEO optimizacija

Dodatne informacije:

Preberite še:

  • Najbolj popularne spletne storitve za uspeh v spletni prodaji
  • Z namenom, da odkrijete katere povratne povezave najbolj prispevajo k učinkovitemu izvajanju offpage SEO optimizacije spletnih strani, ni narobe, če opazujete, kako v vaši panogi, vaši konkurenti gradijo backlinke. Če ste slučajno v panogi prodaje otroške športne opreme npr. skiroji za otroke, potem, brez dvoma, predlagamo, da opazujete kako offpage seo optimizacijo izvaja npr. trgovina Pikapolonica.si.