Prvi na Googlu | Zakaj & kako doseči prvo mesto na Googlu

Prvo mesto na Googlu so sanje vsakega spletnega prodajalca. Zakaj pa je za prodajo tako pomembno biti prvi na Googlu?

Prvo mesto v Googlovih rezultatih iskanja je najbolj obiskano. Vrtoglavih 75% iskalcev ne išče dalje od prvega zadetka na Googlu.

Ni presenetljivo, da več kot ima neka prodajna stran obiska, večjo zavednost ima ta prodajna znamka. Več je tudi potencialnih kupcev.

Poglejmo si torej poti, ki vodijo do prvega mesta na Googlu …

prvo mesto na googlu

Je prodaja na Googlu vredna truda

Ko prodajalci spoznajo mučen lov za prvim mestom Googla, se pogosto vprašajo, če je to sploh vredno. Ali Google res prinese toliko več kupcev?

Odgovor je nedvomljiv da.

Google je z 4.3 milijarde uporabniki še vedno najbolj obiskana spletna platforma na svetu. Ljudje še vedno v večini ob pojavu nekih vprašanj najprej odprejo Google.

Google tudi služi kot vrata na številne druge spletne platforme (npr. razna družabna omrežja) in je zato z njimi tudi povezan.

Če je marketing na Googlu izveden pravilno, t.j. tako da stran prejme dovolj obiska, je prava zlata jama.

Spletna stran pa na Googlu prejme dovolj obiska le, če je visoko uvrščena in s tem izpostavljena velikemu številu iskalcev.

Doseči prvo mesto je zato ključnega pomena.

 

Prodaja storitev preko Googla na Paintball-Ljubljana.si

Spletna stran, ki jo vidite na spodnji sliki, prodaja storitev in sicer paintball. Prodaja in oglaševanje preko Googla jim prinaša dodaten priliv bralcev k tistim, ki jih dobijo iz družabnih omrežij.

Njihova vsebina (primer vidite na spodnji sliki) je natančno optimizirana, ter zato dosega visoke uvrstitve na Googlu.

paintball prvo mesto na googlu

Koliko mest je na prvi strani Googla

Google na svoji prvi strani skupaj prikaže 10 organskih in največ 7 anorganskih rezultatov.

“Organski” rezultati so tisti, ki za svojo uvrstitev ne plačajo – “anorganski” pa zanjo odštejejo nekaj denarja.

Anorganski rezultati so lahko razporejeni po 4 na začetku strani in 3 na koncu, ali pa 3 na začetku in 4 na koncu.

Organski rezultati so razvrščeni med temi.

V nastavitvah je število rezultatov na eni strani Googla mogoče prirediti. Tako se lahko na prvi strani pojavi 20, 30, 40, celo 100 rezultatov. 

Veliko začetniških spletnih prodajalcev (ki se poteguje za prvo mesto), svoj uspeh meri po strani, na kateri so se uvrstili.

Čeprav je za začetnike nerealno predvidevati, da se lahko uvrstijo na prvo stran, je potrebno vedeti, da se obisk iz prve na drugo stran Googla zmanjša za dodatnih 75%.

 

Ebonitete.si – Bonitete | Prva stran Googla prinese ogromno bralcev, če je tema aktualna

Prvo mesto je sicer res “zlata jama,” toda, če je tema spletne strani privlačna za veliko skupino ljudi, kakršnakoli uvrstitev na prvi strani Googla prinese veliko bralcev.

Poglejte si primer spletne strani, ki nenehno dosega prvo stran Googla – Ebonitete.si s vsebino Bonitete.

bonitete prvo mesto na googlu

Ali lahko za prvo mesto na Googlu plačate

Da, prva 3-4 mesta na Googlu so rezervirana za anorganske oz. plačljive rezultate. Na teh mestih najdete spletne strani, ki so za uvrstitev plačale.

Od organskih rezultatov se ločijo po oznaki “Ad” ali “Oglas”, imenujejo se Google Ads.

Za prvo mesto se plačuje s t.i. PPC (Pay Per Click). Google spletni strani odšteje nek znesek za vsakega obiskovalca, ki ga ta dobi.

Tukaj v poštev pride tudi obisk ključne besede na kateri se želite uvrstiti prvi. Večji kot je ta mesečni obisk (oz. iskalni volumen) več denarja bo potrebno odšteti za en klik.

Poznamo dva prva mesta na Googlu – anorgansko prvo mesto in organsko prvo mesto. Presenečeni bi bili nad količino Googlovih uporabnikov, ki plačane rezultate preskoči in upošteva samo organsko prvo mesto.

Kasneje bomo govorili o tem kako doseči prvo (organsko) mesto na Googlu.

 

Koliko stane PPC (CPC)

CPC (cost per click) pravimo ceni PPC. Ta se z leti niha glede na število uporabnikov in aktualnost določenih tematik.

V povprečju stane od 0.99€ do 1.18€. Ker je to povprečje, seveda pomeni, da lahko CPC stane več ali pa tudi manj.

 

Kako doseči prvo mesto na Googlu neplačljivo

Omenili smo, da prvo mesto na Googlu lahko dosežemo na organski in neorganski način.

SEO (Search Engine Optimization) oz. spletna optimizacija je proces prirejanja spletnega mesta tako, da je Googlu po všeči.

To bo morda presenetljivo, toda Google glede svojih standardov uvrščanja strani ni pretirano skrivnosten. Tem “standardom” pravimo SEO pravila in so najosnovnejša in najbolj objektivna pravila za SEO, ki jih boste našli. Določil jih je namreč Google sam.

Spletna optimizacija je dolgotrajen proces, ki generira tudi dolgotrajne rezultate.

Na prvo mesto na Googlu se lahko uvrstite v roku parih tednov (če je ključna beseda, na katero ciljate nižje zahtevnosti) ali pa tudi v roku večih let.

Velika prednost, ki jo SEO ponuja, je ravno dolgotrajnost teh rezultatov. Če z optimizacijo prenehate po recimo enem letu trdega dela, bo vaša stran še nekaj časa ohranila dobro uvrstitev in nato počasi padala. Če se odločite z optimizacijo ponovno začeti, se bo stran hitreje uvrstila prva.

SEO je seveda veščina, ki se jo kot vse ostale, morate dobro naučiti, preden lahko od nje pričakujete rezultate. To lahko naredite sami (ogromno SEO mojstrov je samoukov), ali pa s pomočjo SEO mentorjev.

Na spletu lahko najdete ogromno vsebin, ki vam lahko pomagajo pri začetkih v SEO. Na družabnih omrežjih kot so Twitter, Linkedin in YouTube pa lahko sledite ostalim SEO blogerjem, ki ponujajo ogromno raznih nasvetov za začetnike.

 

Večina podjetij se s časom obrne na SEO | Odkup terjatev – Prvafina.si

Vsi primeri spletnih strani v tem prispevku so optimizirane spletne strani, ki prva mesta dosegajo na organski način.

Velika večina spletnih podjetij se namreč tako ali drugače s časoma obrne na SEO. Še en primer je spletna stran Prvafina.si s vsebino Odkup terjatev.

odkup terjatev prvo mesto na googlu

Kako s pomočjo Googla pridobiti velik priliv bralcev, če s podjetjem šele začenjam

PPC in SEO nista “ali-ali” opciji, ki jih imate. Obstaja odlična kombinacija, ki je za tiste, ki s podjetjem šele začenjajo najboljša izbira.

Prodajo pričnete s PPC (ko o temi seveda veste dovolj, da lahko informirano izberete ustrezne ključne besede in ustrezno targetirano skupino bralcev) ter se med tem časom učite in izvajate optimizacijo.

Po nekem času, ki ga najbolje da določi izkušen SEO bloger (SEO blog iz prakse), lahko s PPC-jem prenehate, ter nadaljujete s spletno optimizacijo.

Česa se takšna kombinacija izogne? Prvo kot prvo, se s tem izognete neproduktivnemu času, ki ga bi porabili, če bi se optimizacije samo učili. Obiskovalce boste na strani sprejemali že takoj.

Drugič pa, ko s PPC-jem prenehate, padec spletne strani ne bo tako velik, kakor bi bil, če optimizacije do sedaj sploh ne bi izvajali.

 

Optimizacija na spletni strani Magus.si – Boleče noge

Kakovost optimizacije neke spletne strani lahko najbolje preverite v njihovih blog objavah. Po prispevku Boleče noge na spletni strani Magus.si je vidno, da je dobro optimizirana. Temu priča upoštevanje SEO pravil, npr. uporaba ključne besede in grafičnih motenj, …

Poglejte si SEO pravila v spodnjem posnetku (kako doseči prvo mesto na Googlu s SEO) in nato preverite še prispevek na Magus.si.

Dodatno: Spletna optimizacija bloga

Preberite še: Kaj je Google oglaševanje